21.10.18

De A van Aruba

Aruba...

Ja, daar zit ik dan, op Aruba, sinds augustus. In het begin had ik nog even vakantie maar sinds half augustus ben ik 'in de lucht'.

We wonen nu sinds half oktober op dit (derde) adres en zitten aan de rand van de mondi of koenoek. Mondi is wildernis en koenoek is verwilderd.

Ik word wakker van het gefluit van vogels en dat vind ik leuk. Als ik buiten zit, zie ik dieren en planten die ik niet ken en dat vind ik leuk.

In het landschap een duidelijk herkenbare plant, die niet alleen decoratief is maar ook een geneeskrachtige werking heeft.
Vroeger schijnen er in het binnenland van Aruba aloeplantages te zijn geweest, maar die zijn er niet meer.
Als je een blad afsnijdt, zie je wat van de gel zitten. Daar kun je van alles mee doen.
Dit is een exemplaar uit onze tuin, geen Arubaanse agave maar een Mexicaanse. Deze is wat grijzer.

Geen opmerkingen:

Photobucket